A Blohm und Voss Bv-141-est harcászati felderítésre tervezték. A repülőgép szokatlan, aszimmetrikus formájáról volt nevezetes. A teljes egészében üvegezett pilótafülke a szárny jobb oldalára, míg a törzs, a motor és a vezérsíkok a bal oldalára került.
Az első három prototípus 1938 februárjában repült először, majd öt nullszériás repülő- gép készült Bv-141A-0 jellel. A berepülések során rosszul szerepeltek, a 865 Le-s (465 kW) BMW 132N motor gyenge volt. A következő öt repülőgépet erősebb motorra tervezték át, Bv-141B-0 típusjellel. A gépeket 1941 őszétől, majd 1942 nyarától kísérleti jelleggel már bevetették Nagy-Britannia, majd a Szovjetunió ellen, de a késedelmes fejlesztés miatt a programot 1943-ban leállították. A típusból mindössze 38 darab állt szolgálatba.
TECHNIKAI ADATOK (Bv-141B-0)
- Hossz: 13,95 m
- Magasság: 3,56 m
- Fesztávolság: 17,43 m
- Hatótáv: 1900 km
- Személyzet: 3 fő
- Csúcsmagasság: 10 400 m
- Szerkezeti tömeg: 4680 kg (felszálló tömeg: 6130 kg)
- Csúcssebesség: 438 km/ó
- Fegyverzet: két 7,92 mm-es mereven beépített géppuska a pilótafülke előtt, egy 7,92 mm-es forgatható géppuska a pilótafülke tetején, egy 7,92 mm-es forgatható géppuska a szintén forgatható törzsvégben és 200 kg-os bombateher a külső felfüggesztési pontokon
- Hajtómű: egy 1560 Le-s (1163 kW) BMW 801A típusú, 14 hengeres, kétsoros csillagmotor
* Blohm und Voss Bv-141 felderítőgép - részletesebben