A II. világháború fegyverei, járművei

Bristol Blenheim bombázógép

2017. szeptember 21. - Habitus

A Bristol Blenheim alapja egy 1934-ben tervezett Type 142 jelű gyorsforgalmi repülőgép volt, melynek sebessége felülmúlta a korabeli vadászokét. A brit Légügyi Minisztérium rendelte el a gép bombázóvá átalakítását; ennek során azonban a típus elvesztette kivá- ló repülési tulajdonságait. Végül a középszárnyas, tömpe orrú, vegyes építésű gép egy meglehetősen középszerű bombázó lett, prototípusa 1936-ban emelkedett a levegőbe.

blenheim4.jpg

Rövid orrú változatából a háború előtt sokat exportáltak, a britek 1937-ben állították had- rendbe, majd 1938-tól gyártani kezdték a navigátor részére átalakított orrú és megnövelt fegyverzetű Mk. IV-es változatot is. Ebből összesen 3285 darab készült el. A II. világháború első éveiben valamennyi fronton bevetették nappali bombázóként, az angliai csata idején kifejlesztették éjszakai vadász változatát is. A háború későbbi éveiben teljesítménymuta- tói már "lemaradásról árulkodtak", és a repülősök sem kedvelték. 1942-től fokozatosan felváltották a Bostonok és a Mosquitok. Összesen kb. 5000 Bristol Blenheim épült a gyár- tás befejeztéig.

TECHNIKAI ADATOK (Blenheim Mk IV)

  • Hossz: 12,98 m 
  • Magasság: 3,92 m
  • Fesztávolság: 17,15 m
  • Hatótáv: 2350 km (454 kg-os bombateherrel) 
  • Személyzet: 3 fő
  • Csúcsmagasság: 6705 m
  • Szerkezeti tömeg: 4456 kg (max. felszálló tömeg: 6804 kg)
  • Csúcssebesség: 428 km/ó, kezdeti emelkedőképesség 457 m/p
  • Fegyverzet: egy 0,303 hüvelykes mereven beépített géppuska a bal szárnyban, egy 0,303 hüvelykes forgatható géppuska a törzs tetején lévő övészállásban, két 0,303 hüvelykes forgatható, hátratüzelő géppuska az orr alatti lövészállásban és 454 kg-os bombateher a zárt bombatérben
  • Hajtómű: két 995 Le-s (742 kW) Bristol Mercury XV típusú, kilenchengeres, egysoros csillagmotor

A bejegyzés trackback címe:

https://2vilaghaborufegyverei.blog.hu/api/trackback/id/tr3012882294

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása