A Bristol Blenheim alapja egy 1934-ben tervezett Type 142 jelű gyorsforgalmi repülőgép volt, melynek sebessége felülmúlta a korabeli vadászokét. A brit Légügyi Minisztérium rendelte el a gép bombázóvá átalakítását; ennek során azonban a típus elvesztette kivá- ló repülési tulajdonságait. Végül a középszárnyas, tömpe orrú, vegyes építésű gép egy meglehetősen középszerű bombázó lett, prototípusa 1936-ban emelkedett a levegőbe.
Rövid orrú változatából a háború előtt sokat exportáltak, a britek 1937-ben állították had- rendbe, majd 1938-tól gyártani kezdték a navigátor részére átalakított orrú és megnövelt fegyverzetű Mk. IV-es változatot is. Ebből összesen 3285 darab készült el. A II. világháború első éveiben valamennyi fronton bevetették nappali bombázóként, az angliai csata idején kifejlesztették éjszakai vadász változatát is. A háború későbbi éveiben teljesítménymuta- tói már "lemaradásról árulkodtak", és a repülősök sem kedvelték. 1942-től fokozatosan felváltották a Bostonok és a Mosquitok. Összesen kb. 5000 Bristol Blenheim épült a gyár- tás befejeztéig.
TECHNIKAI ADATOK (Blenheim Mk IV)
- Hossz: 12,98 m
- Magasság: 3,92 m
- Fesztávolság: 17,15 m
- Hatótáv: 2350 km (454 kg-os bombateherrel)
- Személyzet: 3 fő
- Csúcsmagasság: 6705 m
- Szerkezeti tömeg: 4456 kg (max. felszálló tömeg: 6804 kg)
- Csúcssebesség: 428 km/ó, kezdeti emelkedőképesség 457 m/p
- Fegyverzet: egy 0,303 hüvelykes mereven beépített géppuska a bal szárnyban, egy 0,303 hüvelykes forgatható géppuska a törzs tetején lévő övészállásban, két 0,303 hüvelykes forgatható, hátratüzelő géppuska az orr alatti lövészállásban és 454 kg-os bombateher a zárt bombatérben
- Hajtómű: két 995 Le-s (742 kW) Bristol Mercury XV típusú, kilenchengeres, egysoros csillagmotor