A II. világháború fegyverei, járművei

Heinkel He-46 felderítő/könnyűbombázó

2019. június 30. - Habitus

1930-ban majdnem egyszerre kezdődött el a Heinkel gyárban két gép tervezése, a "Doppeldecker” (kétfedelű) Heinkel He-45, és az "Eindecker” (egyfedelű) He-46 tervezése. 1931-es megjelenése idején a kétüléses, merevített felsőszárnyas, vászonborítású gépet még 559 kW teljesítményű BMW VI motor hajtotta meg; ezt a későbbi változatoknál már erősebb, Bramo SAM 322 motorokra cserélték.

he46c.jpg

1936 és 1938 között 20 He-46C-1 került bevetésre a spanyol polgárháborúban, majd a bolgár és a magyar légierőnél is szolgálatba állították – ez utóbbinál magyar gyártású WM-14K motorokkal. A keleti fronton ugyan még 1943-ban is bevetésre került a típus egy-egy gépe éjszakai bombázóként, de akkor már kivonták az aktív szolgálatból. Meg- közelítőleg 480 gép került legyártásra, felváltása Hs-126-tal 1938-tól, Fw-189-cel 1941-ben kezdődött.

TECHNIKAI ADATOK (He-46C-1)

  • Hossz: 9,50 m
  • Magasság: 3,40 m
  • Fesztávolság: 14,02 m
  • Hatótáv: 1000 km
  • Személyzet: 2 fő
  • Csúcsmagasság: 6040 m
  • Szerkezeti tömeg: 1765 kg (felszálló tömeg: 2300 kg)
  • Csúcssebesség: 250 km/ó
  • Fegyverzet: egy forgatható 7,92 mm-es mereven beépített MG 15 géppuska, 20 x 10 kg bombateher
  • Hajtómű: egy 650 LE-s Bramo SAM 322B csillagmotor

A bejegyzés trackback címe:

https://2vilaghaborufegyverei.blog.hu/api/trackback/id/tr414918478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása