1930-ban majdnem egyszerre kezdődött el a Heinkel gyárban két gép tervezése, a "Doppeldecker” (kétfedelű) Heinkel He-45, és az "Eindecker” (egyfedelű) He-46 tervezése. 1931-es megjelenése idején a kétüléses, merevített felsőszárnyas, vászonborítású gépet még 559 kW teljesítményű BMW VI motor hajtotta meg; ezt a későbbi változatoknál már erősebb, Bramo SAM 322 motorokra cserélték.
1936 és 1938 között 20 He-46C-1 került bevetésre a spanyol polgárháborúban, majd a bolgár és a magyar légierőnél is szolgálatba állították – ez utóbbinál magyar gyártású WM-14K motorokkal. A keleti fronton ugyan még 1943-ban is bevetésre került a típus egy-egy gépe éjszakai bombázóként, de akkor már kivonták az aktív szolgálatból. Meg- közelítőleg 480 gép került legyártásra, felváltása Hs-126-tal 1938-tól, Fw-189-cel 1941-ben kezdődött.
TECHNIKAI ADATOK (He-46C-1)
- Hossz: 9,50 m
- Magasság: 3,40 m
- Fesztávolság: 14,02 m
- Hatótáv: 1000 km
- Személyzet: 2 fő
- Csúcsmagasság: 6040 m
- Szerkezeti tömeg: 1765 kg (felszálló tömeg: 2300 kg)
- Csúcssebesség: 250 km/ó
- Fegyverzet: egy forgatható 7,92 mm-es mereven beépített MG 15 géppuska, 20 x 10 kg bombateher
- Hajtómű: egy 650 LE-s Bramo SAM 322B csillagmotor