Bár a német repülőgépgyárak már 1933 előtt is kísérleteztek kifejezetten katonai célú típusokkal, ezeket viszonylag kis számban gyártották. 1934-től kezdve azonban – a jelentős állami támogatásoknak köszönhetően – megjelentek az új modellek, például a Heinkel He-51 kétfedelű vadászgép. A Heinkel He-45 és He-46 felderítőgépek tervezését is még 1930-ban, majdnem egyszerre kezdték meg a Heinkelnél.
1931-es megjelenése idején a kétüléses, kétfedelű He-45A-t még csak kiképzési feladatok ellátására készítették fel, a későbbi változatok – He-45B, He-45C, He-45D – már felderítő és könnyűbombázó szerepkörben kerültek alkalmazásra. Összesen 512 biplán készült el a gyártás 1936-os leállításáig. A spanyol polgárháborúban – a Condor-légió kötelékében – 40 He 45C típusú repülőgép harcolt, Franco-t támogatva. A világháború kitörésekor már csak 21 gép volt csapatszolgálatban, de csak kiképzésre használták a gépeket. (1942 és 1943 vége között rövid időre újra szolgálatba állították a típust a keleti fronton, éjszakai bombázó szerepkörben, de ez már csak a Luftwaffe egyre növekvő problémáit mutatta…)
TECHNIKAI ADATOK (Heinkel He-45C)
- Hossz: 10,03 m
- Magasság: 3,61 m
- Fesztávolság: 11,48 m
- Hatótáv: 1200 km
- Személyzet: 2 fő
- Csúcsmagasság: 5500 m
- Szerkezeti tömeg: 2105 kg (felszálló tömeg: 2745 kg)
- Csúcssebesség: 290 km/ó
- Fegyverzet: egy 7,92 mm-es MG 17 géppuska és egy 7,92 mm-es MG 15 géppuska a hátsó pilótafülkében
- Hajtómű: egy 750 LE-s BMW-VI-J32