A BR.20 a háború előtt Olaszországban gyártott első korszerű közepes bombázó repülőgép volt. Prototípusa 1936 februárjában repült először, és a típust még abban az évben szolgálatba is állították. Az alaptípusból 320 db készült el (85-öt Japánba, egyet Venezuelába exportáltak).
A gyártás egy fejlettebb változattal, 264 darab BR.20M-mel folytatódott, átalakított orral, erősebb fegyverzettel és megnövelt páncélzattal. Az utolsó változatból, a BR.20bis-ből 15 gép készült el 1250 LE-s (932 kW) Fiat A.82 RC.425 típusú csillagmotorral, megint módosí- tott orral, két 7,7 mm-es géppuskával kétoldali a törzsön és a törzs alján távirányított géppuskákkal. Olaszország hadba lépésekor több mint 160 Cicogna volt hadrafogható, de mire 1943 szeptemberében Olaszország és a szövetségesek fegyverszünetet kötöttek, alig maradt belőlük.
TECHNIKAI ADATOK (BR.20M)
- Hossz: 16,13 m
- Magasság: 4,37 m
- Fesztávolság: 21,56 m (100 kg-os bombateherrel)
- Hatótáv: 1240 km
- Személyzet: 5 fő
- Csúcsmagasság: 7200 m
- Szerkezeti tömeg: 6740 kg (felszálló tömeg: 10 340 kg)
- Csúcssebesség: 430 km/h
- Fegyverzet: egy 7,7 mm-es forgatható géppuska az orrban, két 7,7 mm-es (vagy 12,7 mm-es) forgatható géppuska a törzs tetején lévő lövészállásban, egy 7,7 mm-es forgatható géppuska a törzs alján, és 1600 kg-os bombateher zárt bombatérben
- Hajtómű: két 1030 LE-s (768 kW) Fiat A.80 RC.41-es, 14 hengeres, kétsoros csillagmotor