Németországban 1939-ban kezdték el egy olyan, nagy sebességű kétmotoros romboló tervezését, amely gyorsbombázóként, felderítőként és éjszakai vadászként is bevethető. Az Ar-240-re feltöltős magassági motorokat terveztek, minek eredménye egy olyan repü- lőgép lett, amelynek maximálisan elérhető 700 km/h-s sebessége messze meghaladta volna a hasonló típusokét.
Ez azonban néhány problémát is maga után vont. Az első helyen a rendkívül magas, 300-400 kg/m2-es felületi terhelés állt, ami a leszállási tulajdonságokat erősen befolyásolta. Hogy elfogadható földetérési sebességet érjenek el, az Arado kétrészes Fowler-lapokat fejlesztett ki a szárny mélységében, ezeket Ar-80 és Ar-198 típusú gépeken próbálták ki. Összesen csak 15 példány készült ebből a nagyteljesítményű gépből, annak ellenére, hogy a repülési teljesítmény és tulajdonságok maximumát mutatta fel és kifejezetten sorozatgyártásra "szabták". Hogy a hosszirányú instabilitást teljesen megszüntessék, a C-változatú gépek új szárnyat kaptak, kissé megnövelt fesztávolsággal és új profillal. Ezt a típust vadász-felderítőnek szánták, de sorozatgyártása nem indult be. A kevés megépült prototípust átadták a csapatoknak és Anglia fölött repültek felderítő-bevetéseket velük. Utolsó változata a két 2400 LE-s Jumo 213 motorral ellátott V10 éjszakai vadász volt.
TECHNIKAI ADATOK (Ar-240 C)
- Méretek: hossz 12,81 m; magasság 3,91 m; fesztáv 14,32 m
- Szerkezeti tömeg: 5100 kg
- Felszálló tömeg: 6700 kg
- Személyzet: 2 fő
- Fegyverzet: hat, mereven előre tüzelő 15 mm-es MG 151 (kettő-kettő az orrban, a szárnytövekben és a törzs alatti gondolában). Két távvezérlésű, forgatható torony (EDL 131 Z) két-két 13 mm-es MG 131-gyel a B-, és a C-állásban. Két kamera a motorgondolák végében. Függesztő a törzs alatt egy 1000 kg-os bomba számára. Kiegészítésképpen lehetett egy-egy 500 kg-os tartót a szárnyak alá szerelni
- Motor: két 1750 LE-s Daimler-Benz DB 603A léghűtéses, 12 hengeres fordított V-állású motor
- Hatótáv: 2200 km
- Teljesítmény: max. sebessége 675 km/h; csúcsmagasság 10 200 m