Az 1930-as évek elején – a jelentős állami támogatásoknak köszönhetően – megjelentek az új német repülőgépek, például a Heinkel He-51 kétfedelű vadászgép, amely két 7,9 mm-es géppuskával rendelkezett, végsebessége pedig meghaladta a 330 km/h-t.
A Heinkel repülőgépének különféle altípusai 1932 és 1934 között álltak szolgálatba, majd rögtön részt vettek a spanyol polgárháborúban, ahol azonban a szovjet I-16 "Rata" va- dászgépek, mind koncepciójában (egyszárnyas, behúzható futóműves), mind teljesít- ményben verte a kortárs német gépet. Nem véletlen, hogy 1937 áprilisától elkezdték leváltani őket a Condor Légióban. A spanyol földön harcoló szovjet pilóták csak "boldog idők"-ként emlegették a könnyűszerrel lelőhető, viszonylag lassú német kétfedelűek dicstelenül rövid "vendég- szereplését". A II. világháború idejére már csak futárfela- datokat látott el ez a típus. Leváltására 1936 nyarán állították hadrendbe Németország utolsó kétfedelű vadászgépét, az Arado Ar-68-t.
TECHNIKAI ADATOK (He-51B-1)
- Hossz: 8,38 m
- Magasság: 3,20 m
- Fesztávolság: 10,99 m
- Szerkezeti tömeg: 1895 kg
- Felszálló tömeg: 2150 kg
- Személyzet: 1 fő
- Fegyverzet: két 7,92 mm-es géppuska és 200 kg körüli bombaterhelés
- Hajtómű: egy 750 LE-s BMW VI 7.3Z V-motor
- Hatótáv: 700 km
- Teljesítmény: max. sebessége 338 km/h; csúcsmagasság 7700 m