A BA-6 nehéz felderítő páncélgépkocsit a BA-3 típussal együtt – a két jármű alig különbözött egymástól – még az 1930-as évek elején kezdték el fejleszteni. A módosított, GAZ-AAA polgári célú teherautó alvázára (amelyet megerősítettek, hogy elviselje a jelentős súlynövekedést) páncélozott felépítmény került, ami megfelelő védelmet nyújtott a könnyűfegyverek és a repeszek ellen.
Erre a T-26 könnyű harckocsi tornyát szerelték fel, amelyben egy 45 mm-es (esetenként 37 mm-es) harckocsi ágyú kapott helyet. A több mint 5000 kg tömegű páncélautó páncélzata 10 mm, kiegészítő fegyverzete két 7,62 mm-es géppuska volt. Megfelelő terepjáró képességéről a dupla hátsóhidas futómű gondoskodott, melynek kerekére kiegészítő gumilánctalp volt szerelhető, ha a terep ezt indokolta. A BA-6 nagyon hasonlított a valamivel korábban gyártásba került BA-3-ra, csak kisebb különbségek voltak a két jármű között. Mindkét típust a BA-10-es váltotta fel a későbbiek folyamán. 1936 és 1938 között összesen 386 darab készült a járműből.
TECHNIKAI ADATOK
- Méretek: hosszúság 4,65 m; szélesség 2,10 m; magasság 2,20 m
- Súly: 5100 kg
- Személyzet: 4 fő
- Fegyverzet: egy 45 mm-es K-20 löveg, és 7,62 mm-es DT géppuska
- Páncélzat: 10 mm
- Hatótáv: 200 km (úton)
- Motor: egy 40 LE-s (30 kW) GAZ-A benzinmotor
- Teljesítmény: max. sebessége úton 55 km/h