Az 1932-ben gyártani kezdett BA-10 a GAZ-AAA polgári célú teherautó alvázára épült (amelyet megerősítettek, hogy elviselje a jelentős tömegnövekedést). A BA-10 jókora harcjármű volt, amelynek korszerűtlen megjelenése jól tükrözte a konstrukció első világháborús eredetét. Tömege ellenére a BA-10 jól bevált az orosz terepviszonyok és távolságok közepette, főfegyverzete pedig vetekedett a legtöbb harckocsiéval.
1941 júniusát követően a Szovjetuniót lerohanó német csapatok jelentős mennyiségű BA-10-est zsákmányoltak, amelyeket mind a Szovjetunióban, mind pedig a Balkánon parti- zánvadász feladatokra vetettek be. A jármű nagyszerűen bevált ebben a szerepkörben. Azokat a BA-10-eseket, amelyek szovjet kézben maradtak, 1942 végétől kivonták a front- szolgálatból, majd tornyukat leszerelve páncélozott szállító járműként használták őket.
TECHNIKAI ADATOK
- Méretek - hosszúság 4,70 m; szélesség 2,09 m; magasság 2,42 m
- Súly: 7500 kg
- Személyzet: 4 fő
- Fegyverzet: egy 37 vagy 45 mm-es harckocsiágyú; egy db 7,62 mm-es géppuska
- Páncélzat: 3-25 mm
- Hatótáv: 320 km (úton)
- Motor: egy 85 LE-s (63kW) teljesítményű 14 hengeres vízhűtéses GAZ-M benzinmotor
- Teljesítmény: max. sebessége úton 87 km/h; gázlóképesség 0,60 m; lépcsőmászó képesség 0,38 m; árokáthidaló képesség 0,50 m