A szovjet autóipar az amerikaiaktól licencben vásárolt teherautókat nagy számban gyártotta. A GAZ (Gorkovszkij Avto Zavod - Gorkiji Autógyár) az 1934-es év végén kezdte meg a GAZ-AAA 6x4 kerék elrendezésű teherautók gyártását. (A Ford AA teherautó alapján készült GAZ-AA továbbfejlesztett változataként.)
A teherautó 6x4-es meghajtásának köszönhetően jó manőverező képességgel rendelkezett, közel 2,5 tonna saját tömeg mellett 2 tonna terhet tudott szállítani. Az 50 LE-s, porlasztós, 4 hengeres motor benzinnel üzemelt. 1944-ig, a gyártás befejezéséig 37 373 darabot gyártottak. Rengeteg feladatkörre alkalmas változata készült, többek között BA-6 és a BA-10 páncélautók alvázául is szolgált.
TECHNIKAI ADATOK
- Méretek: hosszúság 5,35 m; szélesség 2,04 m; magasság 1,97 m
- Súly: 2475 kg
- Személyzet: 1 fő
- Fegyverzet: az alapváltozatnál nincs
- Páncélzat: nincs
- Hatótáv: 380 km (úton)
- Motor: egy 42/50 LE-s 4 hengeres GAZ-AA/GAZ-MM benzinmotor
- Teljesítmény: max. sebessége úton 65 km/h; fogyasztás 27 liter/100 km