A II. világháború fegyverei, járművei

Maxim Gorkij nehézcirkáló

2018. december 04. - Habitus

A négy hajóból álló szovjet nehézcirkáló osztály névadó hajóját 1936-ban kezdték el építeni a Balti Hajógyárban (Leningrád, Szovjetunió), 1938-ban bocsátották vízre és 1940. október 25-én állt szolgálatba. Közvetlenül a német támadás után, 1941. június 23-án aknára futott és súlyosan megrongálódott a Finn-öböl bejáratánál (Irben-fok közelében), miközben megpróbált Tallinból áthajózni Leningrádba.

maxim_gorkij.jpg

A német légi telepítésű akna gyakorlatilag letépte a hajó orrát; ennek ellenére saját erőből tért vissza a flottatámaszpontra. 1941 augusztusára javították ki, ezután a Balti Flotta kötelékében részt vett Leningrád védelmében. 1958-ban vonták ki a szolgálatból. Testvérhajói: Molotov, Kaganovich, Kalinin (ez utóbbi két hajó csak 1944 decemberében állt szolgálatba a Csendes-óceáni Flotta kötelékében.)

TECHNIKAI ADATOK

  • Vízrebocsátás: 1938.
  • Vízkiszorítás: 8176 t (üresen), 9782 tonna harckészen
  • Méretek: hossz: 191 m - szélesség: 17,7 m - merülés: 6,1 m
  • Sebesség: 36 csomó
  • Személyzet: 963 fő
  • Hajtómű: 2 hajócsavar, 2 Ansaldo gőzturbina - 129 700 LE
  • Hatótávolság: nincs adat
  • Fegyverzet: 9 × 180 mm-es (3×III-/57) löveg, 6-8 × 100 mm-es (3-4×II-/56) és 6 × 45 mm-es ágyú, 6 db 533 mm-es torpedó-vetőcső és 100 db akna
  • Páncélzat: vízszintvonalnál 70 mm, fedélzeten 50 mm, a tornyokon 75-100 mm

A bejegyzés trackback címe:

https://2vilaghaborufegyverei.blog.hu/api/trackback/id/tr8514431880

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása