A II. világháború fegyverei, járművei

Molotov nehézcirkáló

2018. december 04. - Habitus

Maxim Gorkij osztályba tartozó nehézcirkálót 1937-ben kezdték el építeni a Nikolajev-i Hajógyárban, 1939-ben bocsátották vízre és 1941. június 16-án állt szolgálatba a Fekete-tengeri Flotta kötelékében. Részt vett a legtöbb fekete-tengeri hadműveletben, 1942. augusztus 3-án Szevasztopol védelménél német repülőgépek súlyosan megrongálták.

molotov.jpg

Csak 1943 végén tért vissza a szolgálatba, a javításhoz felhasználták a befejezetlen Frunze cirkáló tatját, de a harcokban már nem vett részt. 1952 és 1955 között a nagymértékben korszerűsítették, 1957-ben átnevezték Slava-ra. Az 1960-as években kivonták a szolgálat- ból, majd 1972-ben leselejtezték és szétbontották. A Maxim Gorkij-osztály másik két egy- sége (Kaganovich és Kalinin) csak 1944 decemberében állt szolgálatba a Csendes-óceáni Flotta kötelékében.

TECHNIKAI ADATOK

  • Vízrebocsátás: 1939. március 19.
  • Vízkiszorítás: 8176 t (üresen), 9782 tonna harckészen
  • Méretek: hossz: 191 m - szélesség: 17,7 m - merülés: 6,1 m
  • Sebesség: 36 csomó
  • Személyzet: 963 fő
  • Hajtómű: 2 hajócsavar, 2 Ansaldo gőzturbina - 129 700 LE
  • Hatótávolság: nincs adat
  • Fegyverzet: 9 × 180 mm-es (3×III-/57) löveg, 6-8 × 100 mm-es (3-4×II-/56) és 6 × 45 mm-es ágyú, 6 db 533 mm-es torpedó-vetőcső és 100 db akna
  • Páncélzat: vízszintvonalnál 70 mm, fedélzeten 50 mm, a tornyokon 75-100 mm

A bejegyzés trackback címe:

https://2vilaghaborufegyverei.blog.hu/api/trackback/id/tr9814432010

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása