A II. világháború fegyverei, járművei

DFS-228 magassági felderítőgép

2017. november 13. - Habitus

A DFS-228-t az angol, szovjet és német szakirodalom egyaránt, mint az amerikai U-2 felderítőgép közvetlen elődjét ismeri el. Rakétahajtóműves változatát a Deutsche Forschunginstitut für Segelflug munkatársai tervezték 1941-ben, és nagy magasságban végrehajtott kémfeladatokra szánták tervezői és megrendelői.

dfs228.jpg

A gépet egy Dornier-217K3 típusú felderítőgép felvitte 10 000 méterre, itt az összekötő- rendszer szétkapcsolása után a DFS-228 pilótája működésbe hozta a rakétahajtóművet, és ennek segítségével 22 500 méter magasságba húzott fel. A hajtóművet 5-10 perc működés után kikapcsolta és a felderítendő terepsáv felett siklórepülésben zajtalanul repült végig, kondenzcsík húzása nélkül. A gép kedvező körülmények között maximálisan 315 km-t tehetett meg motor nélküli siklórepülésben. Két légikamerával volt felszerelve, mindkettő speciális gyújtótávolságú optikákkal és infravörös filmanyaggal működött. Személyzete 1 fő volt, aki a magasnyomású kabinban fekvő helyzetben vezette gépét, és fényképezett az adott terepszakasz felett.

Németország összeomláskor 12 DFS-228 felderítőgép állt bevetésre kész állapotban, erre azonban nem került sor. A gépek nagy részét az amerikai hadsereg foglalta le, és a hábo- rú után a DFS- 228-at felhasználták az U-2 amerikai felderítőgép tervezésénél.

TECHNIKAI ADATOK

  • Típus: nagymagasságú felderítőgép
  • Méretek - fesztáv 17,60 m; hossz 10,58 m; magasság 2,92 m
  • Súly: 1350 kg (üresen) 4210 kg (harckészen)
  • Személyzet: 1 fő
  • Fegyverzet: nincs
  • Motor: egy Walter HWK 109-509 A-1 1600 kp teljesítményű, folyékony üzemanyagú rakétahajtómű
  • Hatótávolság: 1050 km
  • Teljesítmény: max. sebessége 900 km/h, csúcsmagasság 25 000 m

A bejegyzés trackback címe:

https://2vilaghaborufegyverei.blog.hu/api/trackback/id/tr9213252849

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása