1937-ben pályázatot írtak ki nagyhatótávú nehézbombázó repülőgéptípusra, amellyel vízszintes repülésben is lehet bombázni, de zuhanóbombázó gépként is bevethető. A Dornier cég pályamunkája, a Do-17-esből kialakított Do-217 1938 őszén repült először.
Sorozatgyártásban mintegy 800 Do-217E készült el, közülük a Do-217E-0-tól az E-4-ig terjedő altípusok BMW 801 csillagmotorokkal repültek. Ezeket a gépeket 950 darab Do-217E éjszakai bombázógép követte, módosított "sima" orral. Proto- illetve nullszériás típusként repült a Do-217C bombázógép, a Do-217P magassági felderítőgép és a Do-217R rakétaindító repülőgép. Egy Do-217 süllyesztette el a Roma csatahajót, amely azután, hogy Olaszország megadta magát, a szövetségesekhez igyekezett Máltára.
TECHNIKAI ADATOK (Do-217E-2)
- Hossz: 18,27 m
- Magasság: 5,36 m
- Fesztávolság: 19,05 m
- Hatótáv: 2800 km
- Személyzet: 4 fő
- Csúcsmagasság: 9100 m
- Szerkezeti tömeg: 10 535 kg (felszálló tömeg: 16 465 kg)
- Csúcssebesség: 515 km/ó
- Fegyverzet: egy 15 mm-es géppuska alul az orrban, egy 13 mm-es géppuska a lövészállásban a törzs tetején, egy 13 mm-es géppuska a lövész-állásban a törzs alján, egy 7,92 mm-es előretüzelő géppuska az orrban, egy-egy 7,92 mm-es géppuska a pilótafülke ablakában mindkét oldalon. A Do-217E-2/R19-es alváltozatban egy 7,92 mm-es, távirányítású géppuska a farokkúpban és 4000 kg-os bombateher
- Hajtómű: 2x1580 LE-s BMW 801ML 14 hengeres csillagmotor