A 15 változatban gyártott Sonderkraftfahrzeug 250 egy, az Sd.Kfz. 10-es vontató alvázán kifejlesztett könnyű lövészpáncélos volt, hasonlóan, mint a nagyobb Hanomag-tervezésű SdKfz 251. Különböző változataihoz összesen mintegy 7500 darab Sd.Kfz. 10-es alvázat használtak fel. A jármű teljes neve 1939 és 1942 között Leichte Mannschaftwagen Typ D7p, Sd.Kdz 250., 1942 után Leichter Shützenpanzerwagen Typ D7p, Sd.Kdz 250.
A DEMAG vállalat gyártotta féllánctalpasnak 4 futógörgő tengelye volt, ellentétben a 251-essel, amelynek 6. Az SdKfz 251 három tonnányi terhet volt képes szállítani, a kisebb és könnyebb 250-es csak egy tonnát. A típus első bevetésére 1940 májusában, Franciaor- szág lerohanása során került sor. Az SdKfz. 250-est egészen 1944-ig gyártották, de mivel az alaptípus nagyon drágának bizonyult, a kései változatok – a gyártás gyorsítása és a nyersanyagszükséglet csökkentése érdekében – már áttervezett törzzsel készültek. Változatai között találunk híradós járművet, mozgó figyelőt és sokféle tüzérségi nehéz- fegyvert hordozó járművet, amelyeket különféle légvédelmi és páncéltörő lövegekkel szereltek fel. A megbízható és népszerű jármű a háború legvégéig szolgálatban maradt.
TECHNIKAI ADATOK (SdKfz. 250/1)
- Méretek - hosszúság 4,56 m; szélesség 1,95 m; magasság 1,66 m
- Súly: 5800 kg;
- Személyzet: 2+6 fő
- Fegyverzet: 1-2 darab 7,92 mm-es MG34 géppuska
- Páncélzat: 6-14 mm
- Hatótáv: 320 km
- Motor: egy 100 LE-s Maybach HL 42 TRKM hathengeres benzinmotor
- Teljesítmény: max. sebessége úton 60 km/h;