Az SdKfz. 251 ugyanazon elvárásnak köszönhette születését, mint az SdKfz. 250, azonban a 251-es sorozat sokkal nagyobb méretű harcjárművekből állt. A páncélozott csapat- szállító járműnek szánt típust 1939-ben állították szolgálatba. Nagyszerű harcjármű volt, amely a páncéloshadosztályokban képes volt lépést tartani a harckocsikkal.
A típusnak 22 különféle változatát gyártották, beleértve rakétaindítós, lángszórós, páncéltörő ágyús, híradó, előretolt megfigyelő, mentő és infravörös fényszóró hordozó járműveket. Az SdKfz. 251-es kezdeti gyermekbetegségei nem akadályozták meg azt, hogy a járművet a későbbiekben ezrével gyártsák. A robusztus jármű minden fronton megállta a helyét, olyannyira, hogy a német páncélosegységek "védjegyévé" vált. A típus fő változata, az SdKfz. 251/1 volt a páncélgránátos egységek legáltalánosabban használt páncélozott csapatszállító járműve.
TECHNIKAI ADATOK (SdKfz. 251/1)
- Méretek - hosszúság 5,76 m; szélesség 2,10 m; magasság 1,82 m
- Súly: 7810 kg;
- Személyzet: 12 fő
- Fegyverzet: az alapváltozatnál két 7,92 mm-es géppuska
- Páncélzat: 6-14 mm
- Hatótáv: 300 km
- Motor: egy 100 LE-s (74,6 kW) Maybach HL 42 TRKM hathengeres benzinmotor
- Teljesítmény: max. sebessége úton 53 km/h;