A közepes féllánctalpas teherautót még az 1930-as évek közepén tervezték gyalogság szállítására. Fittyet hányt az időjárás viszontagságainak, remek terepjáró képességekkel rendelkezett. Sokoldalúságáról mindent elmond, hogy légvédelmi és tankelhárító löveg- platformként is alkalmazták.
A járművet a német Demag vállalat fejlesztette ki 1936 és 1937 folyamán, többnyire olyan kisebb tömegű tüzérségi és légvédelmi fegyverek vontatására használták, mint a FlaK 30 és 38-as légvédelmi löveg vagy éppen a 150 mm-es Nebelwerfer 41-es. A jármű annyira megbízhatónak és hatékonynak bizonyult, hogy az Sd.Kfz. 10-es alvázát használták fel az Sd.Kfz. 250-s típusú könnyű lövészpáncélos alvázául is. Egy 1945. március 1-én készült leltár szerint a német fegyveres erők különböző egységeinél az Sd.Kfz. 10-es 2255 példá- nya állt szolgálatban.
TECHNIKAI ADATOK
- Méretek: hosszúság 4,75 m; szélesség 1,87 m; magasság 1,65 m
- Súly: 4900 kg
- Személyzet: 2+6 fő
- Fegyverzet: az alapváltozatnál nincs
- Páncélzat: az alapváltozatnál nincs
- Hatótáv: 300 km (úton)
- Motor: egy 100 LE-s hathengeres Maybach HL 42 benzinmotor
- Teljesítmény: max. sebessége úton 65 km/h