Az Sd.Kfz. 10-es vontatónak számos változata létezett, amelyek közül feltétlen ki kell emelni a légvédelmi változatokat, hiszen a világháború során ezek adták a német haderő mobil (önjáró) légvédelmi eszközeinek legnagyobb részét. Az első légvédelmi változat az Sd.Kfz. 10/4-es jelölést kapta.
A vontató platójára egy 20 mm-es FlaK 30-as légvédelmi löveget szereltek, amely 360 fok- ban körbeforgatható volt. Gyártása 1939 júliusa és 1942 márciusa között folyt. Ez alatt az időszak alatt összesen mintegy 2000 példány készült a típusból. 1941-től kezdve a jármű fegyverzetét a modernebb 20 mm-es FlaK 38-asra cserélték és a vezetőfülkét 8 mm-es páncélzattal látták el. A modernizált jármű az Sd.Kfz. 10/5-ös jelölést kapta, és ebből a változatból is több mint 1000 példány épült. A vontató mindkét légvédelmi változatát a Heer, a Waffen-SS valamint a Luftwaffe légvédelmi ütegeihez osztották be.
TECHNIKAI ADATOK (SdKfz. 10/4)
- Méretek: hosszúság 4,75 m; szélesség 1,93 m; magasság 2,01 m
- Súly: 4990 kg
- Személyzet: 7 fő
- Fegyverzet: egy 20 mm-es FlaK 30 L/112.5 gépágyú és egy 7.92 mm-es MG34 géppuska
- Páncélzat: eredetileg nincs, később 8 mm
- Hatótáv: 302 km (úton)
- Motor: egy 100 LE-s 12 Maybach Variorex SRG 102128 H motor
- Teljesítmény: max. sebessége úton 65 km/h