1934-ben a Yokosuka mérnökei a haditengerészet megrendelésére egy kétmotoros, nagyméretű repülőcsónak tervein kezdtek el dolgozni. 1936-ban került sor a prototípus első repülésre, ahol a Yokosuka H5Y típusjelű repülőcsónak meghajtásáról két 895 kW teljesítményű Mitsubishi Shinten 21 csillagmotor gondoskodott.
1936-40 között összesen 20 darab gép épült meg és Type 99 jelöléssel állt szolgálatba. Rövid időn belül kiderült, hogy – bár meglehetősen nagy a hatótávolsága – a gép rendkívül gyenge teljesítményt nyújt majdnem minden tekintetben, emiatt a további gyártását leállították. A világháború elején már csak szállítási feladatokat látott el, majd onnan is kivonták a megmaradt példányokat és ezután már csak kiképzésre használták ezeket a nagyméretű gépeket.
TECHNIKAI ADATOK (Yokosuka H5Y1)
- Hossz: 20,52 m
- Magasság: 6,71 m
- Fesztávolság: 31,58 m
- Hatótáv: 4800 km
- Személyzet: 5 fő
- Csúcsmagasság: 5200 m
- Szerkezeti tömeg: 7070 kg (max. felszálló tömeg: 11 500 kg)
- Csúcssebesség: 303 km/h
- Fegyverzet: három 7.7 mm-es géppuska, és 2 darab 250 kg-os bomba
- Hajtómű: két 1200 Le-s Mitsubishi MK1A Shinten-21 motor