A háború alatt bevetésre került repülőgépek között a Suisei (Rakéta) abból a szempontból különlegességnek számított, hogy V-motorral és csillagmotorral szerelve is sorozatban gyártották. A típus az egyik első olyan zuhanóbombázó volt, melyet hordozókról indítva vetettek be, ugyanakkor az egyik legutolsó, amelyik szárazföldi repterekről is üzemelt.
A Suisei-t alapvetően az Aichi D3A1 felváltására fejlesztették ki, így a legyártott repülő- gépek jó része az Aichi üzemeiben került összeszerelésre. Az első sorozatgyártású változat, a D4Y1 1185 LE-s Aichi Atsuta 21 típusú, 12 hengeres V-motorral volt felszerelve, mely a német DB 601-es repülőgépmotor licenszváltozata volt. A típust 1942-től kezdték gyártani és leszállítani a haditengerészeti légierő részére. A következő, D4Y2-es típusjelű változatba – mely 1944 áprilisában jelent meg a hadszíntereken – már a nagyobb teljesítményű, 1400 LE-s Atsuta 32-es motort szerelték be, mellyel 576 km/h sebesség elérésére is képes volt a gép.
Ennél a változatnál módosították a vízszintes és függőleges vezérsíkok formáját, miköz- ben ezek felületét kis mértékben megnövelték. A legnagyobb darabszámban készült Suisei változat a D4Y3 volt, melybe kétsoros csillagmotort építettek be és 1944 májusában kezdték el gyártani. 1945-ben alakították ki a típus utolsó változatát, a D4Y4-et. Összesen 2319 darab készült a típusból, melyből 500-at a Hiro Arsenal készített el, a többi az Aichi üzemeiből került a légierőhöz. A háború végén valamennyi típusváltozatot felhasználták a kamikaze-támadásokhoz is.
TECHNIKAI ADATOK (Yokosuka D4Y3)
- Hossz: 10,17 m
- Magasság 3,28 m
- Fesztávolság: 11,52 m
- Szerkezeti tömeg: 2470 kg
- Felszálló tömeg: 3760 kg
- Személyzet: 2 fő
- Fegyverzet: egy 7,9 mm-es és két darab 7,7 mm-es géppuska, 750 kg bomba
- Motor: egy 1560 LE-s Mitsubishi Kinsei 62 kétsoros csillagmotor
- Hatótáv: 1507 km
- Teljesítmény: max. sebessége 557 km/h; csúcsmagasság 10 500 m