Bár a Bulldog prototípusa 1927-ben repült először, 1937-ben a továbbfejlesztett Mk II. változata még mindig a Royal Air Force kötelékében szolgált, ekkor váltották fel őket a Gloster Gauntletekkel. A gép erőssége volt a Bristol Jupiter léghűtéses, kilenc hengeres csillagmotor, melyet az 1920/30-as években széleskörűen alkalmaztak különféle repülő- gépeken.
A Bristol Jupiter továbbfejlesztett, feltöltővel ellátott nagyobb teljesítményű, de kisebb löketű – ezáltal kisebb méretű – változata volt a Bristol Mercury – ezt építették be az Mk II. típusjelű, továbbfejlesztett Bristol Bulldog gépekbe. Meglehetősen nagyszámú gép került exportra, többek között Finnországba és Spanyolországba. A típus közepes sikerrel vett részt a spanyol polgárháborúban, a köztársasági légierőnél összesen 7 gép állt szolgálatban. 1939-ben bevetésre került a finn légierő kötelékében is a Szovjetunió ellen vívott téli háború folyamán.
TECHNIKAI ADATOK: (Bristol Bulldog Mk IIA)
- Hossz: 7,72 m
- Magasság: 2,77 m
- Fesztávolság: 10,62 m
- Szárnyfelület: 27,34 m2
- Szerkezeti tömeg: 1270 kg
- Felszálló tömeg: 1814 kg
- Hatótáv: 500 km
- Személyzet: 1 fő
- Csúcsmagasság: 9450 m
- Csúcssebesség: 335 km/ó
- Fegyverzet: négy 7,7 mm-es Vickers géppuska és négy darab 9 kg-os (20 fontos) bomba
- Hajtómű: egy 560 Le-s PD Mercury VIA