A Prága melletti Milovicében 1939 márciusában jelentek meg először a német tisztek autói. A Wehrmacht szakértői kb. egy hónapot töltöttek el itt, a volt csehszlovák hadsereg motorizált csapatainak legnagyobb kiképzőtáborában, és ez alatt az idő alatt 244 lefoglalt LT vz.35-ös harckocsit készítettek fel az elszállításra.
Az LT vz.35-ös majdnem hasonló paraméterekkel rendelkezett, mint a korai Pz.Kpfw III, melyekből összesen 230 darabbal rendelkezett a német hadsereg 1939 áprilisában. Így a német közepes harckocsik száma lényegében megduplázódott. Az LT vz.35 neve a német hadseregben Pzkpfw 35(t) lett, szerkezetén lényeges változtatásokat nem végeztek, csu- pán német rádióval és belső kommunikációs berendezéssel szerelték fel őket.
Az LT vz.35 keletkezésének idejében kétségkívül az egyik legjobb könnyűharckocsi volt a világon. Néhány hibája ellenére szolgált öt állam hadseregében, olyan körülmények kö- zött, amilyenekkel a tervezése alatt nem számoltak. Gondosan tervezett és összeszerelt robusztus szerkezetének élettartama magasan meghaladta az átlagot, de a 30-as évek- ben tervezett harckocsi értelemszerűen nem tudott megfelelni az elvárásoknak, amelyek a háború előrehaladtával egyre magasabbak lettek.
TECHNIKAI ADATOK
- Méretek - hosszúság 4,85 m; szélesség 2,09 m; magasság 2,35 m
- Súly: 10 500 kg
- Személyzet: 4 fő
- Fegyverzet: egy 37 mm-es KwK 34(t) L/40 (Skoda 37 mm A3 vz.34) löveg és két darab 7.92 mm-es MG34 vagy MG35/37(t) géppuska
- Páncélzat: 10-25 mm
- Hatótáv: 190 km
- Sebesség: 34 km/ó (úton)
- Motor: egy 120 LE-s hathengeres vízhűtéses Skoda T-11 benzinmotor