A bombázógép prototípusa 1932 májusában repült először; a repülőgépet később nagyhatótávú postagéppé alakították át. Ezt az F. 221.01 prototípus követte, amely jelentősen különbözött elődjétől. Átalakították a függőleges vezérsíkot, zárt géppuskatornyokat építettek az orrba és a törzs tetejére, félig a törzsbe húzható géppuskaállást a törzs alá, és a repülőgép lényegesen erősebb motorokat kapott.
A következő típus az F.221BN.5 jelű bombázógép volt, erősebb fegyverzettel. 10 darab készült el belőle. Az F.222BN.5 változatnak kétféle kivitele volt; 11 darabot gyártottak az F.222. 1BN.5-ösből, behúzható futóművel, 24 darabot pedig az F.222.2BN.5-ösből, amely- nek meghosszabbították az orrát s megváltoztatták a szárny külső részét is. 1939-ben már csak 29 repülőgép volt szolgálatban a bombázószázadoknál, majd Franciaország összeomlása után a gépeket kivonták a szolgálatból és 1944-ig csak szállítógépekként használták.
TECHNIKAI ADATOK (F.222.2BN.6)
- Méretek: hossz 21,45 m; magasság 5,19 m; fesztáv 36,05 m
- Szerkezeti tömeg: 10 500 kg
- Felszálló tömeg: 15 200 kg
- Személyzet: 5 fő
- Fegyverzet: egy 7,5 mm-es, forgatható géppuska az orrlövész tornyában, egy-egy 7,5 mm-es forgatható géppuska a törzs tetején lévő lövésztoronyban és a törzs alján a lövészállásban, 4200 kg-os bombateher zárt bombatérben
- Hajtómű: négy 970 LE-s (723 kW) Gnöme-Rhöne 14N-11/15 típusú csillagmotor
- Hatótáv: 2000 km
- Teljesítmény: max. sebessége 320 km/h; csúcsmagasság 8000 m