A francia légierő 1928 elején nappali és éjszakai bombázó-, valamint nagy hatótávú felderítő- és bombázó-kísérőgépre írt ki pályázatot. Az Amiot 140 1931 áprilisában repült először, 1934 novemberétől gyártották; előbb Lorraine W típusú motorokkal, majd Gnöme-Rhöne csillagmotorokkal a gép típusjele ekkor Amiot 143 lett. Végül az Amiot 143M.4 típust 1935-ben állították szolgálatba, összesen 138 darab készült belőle.
Később az eredeti Lewis géppuskákat 7,5 mm-es MAC 1934 típusra cserélték, meghosz- szabbították a gép orrát, és a korábbi ledobható póttankokat beépítették. A világháború kitörésekor az elavult típussal ugyan még mindig hat bombázóezred rendelkezett, de amikor az éjszakai bombázógépeket nappal vetették be, nagy részük odaveszett. A megmaradt gépeket kivonták az első vonalbeli szolgálatból, de a francia Vichy-kormány szállítógépeiként 1944-ig Észak-Afrikában szolgáltak. Utódja az Amiot 354 lett.
TECHNIKAI ADATOK (Amiot 143 M4)
- Hossz: 18,27 m
- Magasság: 5,67 m
- Fesztávolság: 24,55 m
- Szerkezeti tömeg 6100 kg
- Felszálló tömeg: 9100 kg
- Személyzet: 4-6 fő
- Fegyverzet: max. hat 7,5 mm-es géppuska, 1600 kg-os bombateher zárt bombatérben és külső felfüggesztési pontokon
- Hajtómű: két 870 Le-s Gnöme-Rhöne 14 Kirs/Kjrs Mistral-Major típusú, 14 hengeres, kétsoros csillagmotor
- Hatótáv: 2000 km
- Teljesítmény: max. sebessége 310 km/h; csúcsmagasság 7935 m