Ez a szögletes repülőgép a húszas évek végi, harmincas évek eleji francia tervezés tipikus példánya. A Lioré-et-Olivier LeO 20 éjszakai bombázógép felváltására tervezték; az MB. 200.01 prototípus 1933 júniusában repült először. Decemberben 30 darab MB.200B.4 bombázógépet rendeltek, és a típus 1934-ben már hadrendbe lépett.
Hat francia repülőgépgyár, a Bloch, a Breguet, a Hanriot, a Loire, a Potez és a SNCASO összesen 208 gépet gyártott. A típus licencét Csehszlovákia is megvásárolta, az Aero és az Avia gyárban, szintén MB. 200-as típusjellel további 124 repülőgép készült. 1939-re a típus reménytelenül elavult, csak kiképzésre használták; de számos példány szolgálatban maradt Franciaország összeomlása után is. Sok zsákmányolt géppel a németek repültek, vagy a tengelyhatalmakhoz tartozó más országoknak adtak át.
TECHNIKAI ADATOK (MB.200B.4)
- Méretek: hossz 15,80 m; magasság 6,70 m; fesztáv 22,45 m
- Szerkezeti tömeg: 4300 kg
- Felszálló tömeg: 7480 kg
- Személyzet: 4 fő
- Fegyverzet: egy-egy 7,5 mm-es forgatható géppuska az orrlövész tornyában és a lövésztoronyban a törzs tetején, és a lövésztoronyban a törzs alján, 1200 kg-os bombateher zárt bombatérben
- Hajtómű: két 870 LE-s (649 kW) Gnöme-Rhöne 14Kirs Mistral-Major típusú, 14 hengeres, kétsoros csillagmotor
- Hatótáv: 1000 km
- Teljesítmény: max. sebessége 283 km/h; csúcsmagasság 8000 m