A II. világháború fegyverei, járművei

Douglas A-26 'Invader' bombázó

2017. október 19. - Habitus

Bár csak korlátozott számban gyártották, a gyors A-26-os Invaderek látványos karriert futottak be a II. világháború során, több harci cselekményben vettek részt, mint bármely más katonai repülőgép. A Douglas gyár DB-7 családjának (A-20, Boston, P-70) utódaként készült, és első repülésére 1942 júliusában került sor.

invader_a26.jpg

Az első 1355 darab A-26B-t 1944 novemberében állították csapatszolgálatba. A második világháború alatt egyetlen további A-26-os altípus készült, az A-26C (1091 darab). A legfontosabb változás volt, hogy a típus üvegezett orrot kapott a bombázótiszt számára, és kettőre csökkentették az orrban a géppuskák számát. Amikor 1948-ban a Martin B-26 Maraudereket kivonták a szolgálatból, a típust "átkeresztelték" B-26-osra. A háború után is sokáig szolgálatban maradt; bevetették őket a koreai, majd a vietnami háborúkban is. Mintegy 70 repülőgépet B-26K altípusként partizánok elleni támadásokra módosítottak. 

TECHNIKAI ADATOK (A-26B)

  • Hossz: 15,42 m
  • Magasság: 5,64 m
  • Fesztávolság: 21,34 m
  • Hatótáv: 1361 kg-os bombateherrel 2092 km 
  • Személyzet: 3 fő
  • Csúcsmagasság: 6735 m
  • Szerkezeti tömeg: 10 147 kg (max. felszálló tömeg: 19 187 kg)
  • Csúcssebesség: 571 km/ó
  • Fegyverzet: hat 0,5 hüvelykes mereven beépített, előretüzelő géppuska, két 0,5 hüvelykes forgatható géppuska a törzs tetején lévő állásban, két 0,5 hüvelykes géppuska a törzs alján kialakítható állásban, és lehetőség nyolc 0,5 hüvelykes mereven beépített, előretüzelő géppuska felszerelésére a szárny alján a négy fegyverbölcsőbe; 2722 kg-os bombateher
  • Hajtómű: két 2000 Le-s (1491 kW) Pratt & Whitney R-2800-27 vagy -71 típusú, 18 hengeres, kétsoros csillagmotor

A bejegyzés trackback címe:

https://2vilaghaborufegyverei.blog.hu/api/trackback/id/tr8213022382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása