Bár csak korlátozott számban gyártották, a gyors A-26-os Invaderek látványos karriert futottak be a II. világháború során, több harci cselekményben vettek részt, mint bármely más katonai repülőgép. A Douglas gyár DB-7 családjának (A-20, Boston, P-70) utódaként készült, és első repülésére 1942 júliusában került sor.
Az első 1355 darab A-26B-t 1944 novemberében állították csapatszolgálatba. A második világháború alatt egyetlen további A-26-os altípus készült, az A-26C (1091 darab). A legfontosabb változás volt, hogy a típus üvegezett orrot kapott a bombázótiszt számára, és kettőre csökkentették az orrban a géppuskák számát. Amikor 1948-ban a Martin B-26 Maraudereket kivonták a szolgálatból, a típust "átkeresztelték" B-26-osra. A háború után is sokáig szolgálatban maradt; bevetették őket a koreai, majd a vietnami háborúkban is. Mintegy 70 repülőgépet B-26K altípusként partizánok elleni támadásokra módosítottak.
TECHNIKAI ADATOK (A-26B)
- Hossz: 15,42 m
- Magasság: 5,64 m
- Fesztávolság: 21,34 m
- Hatótáv: 1361 kg-os bombateherrel 2092 km
- Személyzet: 3 fő
- Csúcsmagasság: 6735 m
- Szerkezeti tömeg: 10 147 kg (max. felszálló tömeg: 19 187 kg)
- Csúcssebesség: 571 km/ó
- Fegyverzet: hat 0,5 hüvelykes mereven beépített, előretüzelő géppuska, két 0,5 hüvelykes forgatható géppuska a törzs tetején lévő állásban, két 0,5 hüvelykes géppuska a törzs alján kialakítható állásban, és lehetőség nyolc 0,5 hüvelykes mereven beépített, előretüzelő géppuska felszerelésére a szárny alján a négy fegyverbölcsőbe; 2722 kg-os bombateher
- Hajtómű: két 2000 Le-s (1491 kW) Pratt & Whitney R-2800-27 vagy -71 típusú, 18 hengeres, kétsoros csillagmotor