A B-25 Mitchell-el majdnem egyidőben készült B-26-ost szinte még a rajzasztalról meg- rendelték. Az első modellek 1940-ben készültek el, de az amerikai hadbalépéskor még csak egy egységet szereltek fel velük a csendes-óceáni hadszíntéren. Kezdetben nagyon rossz híre volt, a nagy szárnyterhelés és a nagy leszállósebesség miatt a kezdő pilótáknak gondot okozott a kezelése, fanyar humorral az "Özvegycsináló" nevet adták a típusnak.
A Marauderek 1943-ban jelentek meg Európa egén. A jól megerősített, középnehéz bombázó a tapasztalt pilóták keze alatt hamarosan rácáfolt csúfnevére: az amerikai gépek közül a háború során a B-26-os szenvedte el legkisebb veszteségeket. A háború után kivonták a hadrendből és a Douglas DB-7-t nevezték át B-26-nak.
TECHNIKAI ADATOK (B-26G)
- Méretek: hossz 17,16 m; magasság 6,19 m; fesztáv 21,65 m
- Szerkezeti tömeg 11 500 kg
- Felszálló tömeg: 17 300 kg
- Személyzet: 7 fő
- Fegyverzet: tizenegy darab 12,7 mm-es géppuska és 1814 kg bomba
- Motor: kettő 1920 LE-s Pratt & Whitney R-2800-43 Double Wasp csillagmotor
- Hatótáv: 1780 km
- Teljesítmény: max. sebessége 455 km/h; csúcsmagasság 6050 m