A II. világháború fegyverei, járművei

Gneisenau csatacirkáló

2017. október 01. - Habitus

A Gneisenau-t és testvérhajóját, a Scharnhorst-ot 1936-ban bocsátották vízre. Eredetileg egyenes orrtőkével készültek, de az orrfedélzeteiket később meghosszabbították. Mind a kettő szolgált a II. világháborúban, részt vettek Norvégia megszállásában, majd a brit kereskedelmi hajóforgalmat támadták, és elsüllyesztették a brit Glorious repülőgéphor- dozót.

gneisenau.jpg

1941-ben a bresti kikötőben való tartózkodásuk alatt légitámadások következtében mind a két hajó megsérült, majd 1942 februárjában, a Prinz Eugen cirkálóval együtt kitörtek, és a La Manche csatornán végrehajtották a legendás áttörést az északi német kikötők felé. A Gneisenau sérülés nélkül érkezett meg Kielbe, de két héttel később egy RAF bombatá- madás során megrongálódott, ami után Gdyniába küldték. 1942 júliusában kivonták a szolgálatból, és a lövegtornyait partvédelmi célokra leszerelték. A betervezett nagyjaví- tását 1943-ban abbahagyták, és a testét 1945 márciusában Gdyniában mint záróhajót elsüllyesztették. Az oroszok kiemelték és lebontották.

TECHNIKAI ADATOK

  • Vízrebocsátás: 1936
  • Vízkiszorítás: 31.850 t (üresen); 39.522 tonna (harckészen)
  • Méretek: hossz: 225,9 m - szélesség: 30,0 m - merülés: 9 m
  • Sebesség: 32 csomó (59,26 km/h)
  • Személyzet: 1840 fő
  • Hajtómű: 3 hajócsavar, 3 turbina dízelmotorokkal kombinálva a cirkáláshoz - 165 000 ks
  • Hatótávolság: 16 306 km, 18 csomó (33,33 km/h) sebességgel
  • Fegyverzet: 9 db 28 cm-es ágyú; 12 db 15 cm-es ágyú; 14 db 10,5 cm-es légvédelmi gépágyú; 16 db 3,7 cm-es légvédelmi gépágyú; 10 db 2 cm-es légvédelmi gépágyú; 4 db Arado Ar-196-os repülőgép; 1942 után 14 db 2 cm-es légvédelmi gépágyú; 6 db 53,3 cm-es torpedóvető-cső
  • Páncélzat: övpáncél 343 mm - 168 mm, lövegtornyok 356 mm - 152 mm

A bejegyzés trackback címe:

https://2vilaghaborufegyverei.blog.hu/api/trackback/id/tr1112915073

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása