A Courageous-osztályú cirkálók egyike, testvérhajója a HMS Courageous, és a majdnem testvérhajója a HMS Furious tervezésénél a maximális tűzerőt a maximális sebességgel kombinálták. Az 1917-ben elkezdett HMS Glorious 1919-ben elkészült, de az 1920-as évek folyamán a testvérhajóival együtt repülőgép-hordozóvá alakították át.
A Glorioust és kíséretét 1940. június 8-án a norvégiai Harstadtól nyugatra meglepte a szövetséges konvojok elleni bevetésen járőröző Scharnhorst és Gneisenau. A támadás teljesen felkészületlenül érte a repülőgép-hordozót, soha ki nem derített okokból egyetlen felderítő repülőgépe sem volt a levegőben. Amikor az ellenséges csatacirkálók felbukkantak, a hordozó fedélzetén kétségbeesetten próbálkoztak a Fulmar gépekből álló kötelék indításával, de a hajót lerohanták és elsüllyesztették, mielőtt ez sikerülhetett volna. Az Ardent és Acosta kísérőrombolók szintén elsüllyedtek. A mindössze 70 perc alatt lezajlott ütközetben 1519 ember vesztette életét, és csupán 45 túlélő maradt.
TECHNIKAI ADATOK
- Vízrebocsátás: 1917 (1928)
- Vízkiszorítás: 18.600 t (üresen); 26.517 tonna (max.)
- Méretek: hossz: 239,53 m - szélesség: 24,70 m - merülés: 7,19 m
- Sebesség: 31,5 csomó (58,34 km/h)
- Személyzet: 842 fő (1100 fő repülőszemélyzettel)
- Hajtómű: 4 hajócsavar, 4 db Parsons gőzturbina - 90.000 hp
- Hatótávolság: 5929 km 19 csomó (35,18 km/h) sebességgel
- Fegyverzet: 12 db 10,2 cm-es légvédelmi ágyú; 4 db 4,7 cm-es légvédelmi gépágyú; 18 db 40 mm-es légvédelmi gépágyú; 48 repülőgép
- Páncélzat: övpáncél 76 mm — 51 mm