A magyar hadvezetés 1939-ben határozta el, hogy meg kell teremteni a korszerű hazai hadirepülõgép-gyártás alapjait. Ennek a programnak lett az első képviselője az egymo- toros, kétfedelű, merevfutóműves, vegyes építésű WM 21, melynek fejlesztését 1936-ban kezdték el. Elődje a WM 16 Budapest típus volt, ennek átépítéséből jött létre a Sólyom.
Próbarepüléseit 1937-ben, csapatpróbáit 1938-ban végezték, és még ugyanabban az évben megkezdődött az első széria gyártása, mely még be sem fejeződött, amikor a mi- nisztérium újabb megrendeléseket adott a három üzemnek, ahol a Sólymokat gyártották. A gépet a csepeli WM (43), a budapesti MÁVAG (43) és a győri MWG (42) készítette. Az utolsó, 1942-ben leszállított szériát erősebb motorral szerelték. A Sólymokat bevettették a Jugoszlávia elleni hadjáratban, és az orosz fronton is. 1942-től jobbára már csak kikép- zésre használták. Kategóriájában nem számított a legjobb típusnak, már tervezésekor elavult volt. 1938-1942 között 128 darab épült.
TECHNIKAI ADATOK
- Hossz: 9,64 m
- Magasság: 3,51 m
- Fesztávolság: 12,90 m
- Hatótáv: 750 km
- Személyzet: 2 fő
- Szerkezeti tömeg: 2300 kg (felszálló tömeg: 3400 kg)
- Csúcsmagasság: 8000 m
- Csúcssebesség: 300 km/h
- Fegyverzet: 1 db 7,92 mm-es Gebauer 26/31 M ikergéppuska; 1 db 7,92 mm-es Gebauer 34 M géppuska; 240 kg bomba (12 x 10 kg repeszbomba és 120 x 1 kg gyújtóbomba)
- Hajtómű: egy 870 Le-s 14 hengeres Gnome et Rhone - WM-14 Kirs motor