A II. világháború fegyverei, járművei

WM 16 'Budapest' közelfelderítő

2019. május 12. - Habitus

Magyarország 1920 és 1922 között erős kapcsolatot épített ki a holland Fokker céggel, ami 1926-ban gyümölcsözött, mivel Magyarország a korabeli árakhoz képest olcsón beszerzett pár példányt a Fokker C VD típusból. Az eredetileg Fokker márkájú gépeket a mérnökök lassúnak és alulkormányozottnak találták; azonnal elhatározták, hogy az eredeti Hispano Suiza motort, amely 300 Le-s teljesítményt volt képes csupán leadni, lecserélik egy erősebb magyar motorra.

wm16.jpg

Azonban a magyar piacon nem volt a célnak megfelelő típus sem; végül a Weiss Manfred saját tervezésű motorját a Jupiter VI-t szerelte a gépbe. Ezzel a motorral a repülő teljesít- ménye megugrott, az új motorral 270 km/h végsebességet s 730 km-es hatótávot kapott. Fegyverzete azonban gyenge maradt, a két Gebauer rendszerű géppuska igazából csak önvédelmi célokra volt elég. Az átépített gép jól manőverezhető lett, és mivel kétszemé- lyes volt, a pilótának csak a repülésre kellett figyelnie, így a felderítés sokkal hatékonyabb lett. A nagyobb motor lehetővé tette egy hátratüzelő géppuska beépítését is a megfigye- lőnek, a két előretüzelő mellé. A motor teljesítményének növelésével a bombaterhet is növelhették, végül 20%-al nőtt a bombateher, és a gép manőverezhetősége sem romlott. Csak 1938-ban minősítették vissza másodvonalbeli szolgálatra.

TECHNIKAI ADATOK

  • Hossz: 9,75 m
  • Magasság: 3,75 m
  • Fesztávolság: 15,30 m
  • Hatótáv: 760 km
  • Személyzet: 2 fő
  • Csúcsmagasság: 6800 m
  • Szerkezeti tömeg: 2100 kg (felszálló tömeg: 2600 kg)
  • Csúcssebesség: 270 km/h
  • Fegyverzet: kettő 7,92 mm-es Gebauer 26/31 M előre tüzelő géppuska; egy 7,92 mm-es Gebauer 34 M forgatható géppuska a megfigyelő ülésénél; 100 kg bombateher
  • Hajtómű: egy 420 Le-s Weiss Manfred Jupiter VI motor

A bejegyzés trackback címe:

https://2vilaghaborufegyverei.blog.hu/api/trackback/id/tr6914821448

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása