A Nakajima J9Y ’Kikka’ (Narancsvirág) képéről azonnal látszik, hogy nem egy saját ter- vezésű japán gép. A második világháború folyamán a japán és német szövetség, főként gazdasági és ipari együttműködés területén valósult meg. Miután Németország átadta Japánnak a Messerschmitt Me-262 teljes tervdokumentációját, a Nakajima gyár mérnökei 1941 őszén hozzáláttak a gép helyi igényeknek megfelelő áttervezéséhez.
Talán a legfontosabb módosítás a gép szárnyait érintette, mert azt a japán mérnökök felhajthatóra tervezték át. A repülőgépben többféle gázturbinás hajtóművet kipróbáltak a tesztek során; először a 200 kp tolóerejű Ne-10, majd a 340 kp erejű Ne-12, és a végső változatában a már 475 kp hajtóerőt biztosító Ne-20-at. Ez utóbbi két hajtóműtípus a BMW 003 módosított, áttervezett japán változatai voltak. A prototípus szűzfelszállására 1945. augusztus 7-én került sor. Bár már a befejezéséhez közeledett a háború, a japánok még elkészítették a ”Kikka” második tesztpéldányát, ezenfelül még 18 nullszériás pél- dányt is gyártásba vettek.
TECHNIKAI ADATOK (J9Y1)
- Méretek: fesztáv 10,0 m; hossz 8,13 m; magasság 2,95 m
- Súly: 3545 kg (üresen); 4080 kg (harckészen)
- Személyzet: 1 fő
- Fegyverzet: egy 30 mm-es Type 5 gépágyú; 500 vagy 800 kg-os bombateher függesztve
- Motor: két, egyenként 475 kp tolóerejű Ne-20 gázturbina
- Hatótávolság: 940 km
- Teljesítmény: max. sebessége 697 km/h; csúcsmagasság 12 100 m