Kétüléses, a földi egységeket fedező és felderítő katonai repülőgép. Valószínűleg a két háború között a legnagyobb számban készült katonai géptípus volt, vagy 1500 példány (a 400 darabos licencgyártást is beleértve) épült meg belőle. Az I. világháborúban nagysze- rűen bevált Bre.14 alapján tervezték, és a sorozatgyártásban számos altípusa szerepelt.
A Bre.19A.2 megfigyelő és felderítő repülőgépekre 400-860 Le-s (298-693 kW) motorok sora került, a Bre.19B.2 könnyűbombázóra külső bombafelfüggesztés, a Bre.9GR-t pedig felderítőgépként használták. Igen sokat adtak el külföldre is, köztük Lengyelországnak, Spanyolországnak, Török- és Görögországnak. Görögországban 1940 októberében, az olasz invázió idején a típus egy-két gépe még mindig elsővonalbeli szolgálatban állott.
TECHNIKAI ADATOK (Bre.19A.2)
- Hossz: 9,51 m
- Magasság: 3,69 m
- Fesztávolság: 14,83 m
- Hatótáv: 1200 km
- Személyzet: 2 fő
- Csúcsmagasság: 6870 m
- Szerkezeti tömeg: 1722 kg (felszálló tömeg: 3110 kg)
- Csúcssebesség: 238 km/ó
- Fegyverzet: egy 7,7 vagy 7,5 mm-es mereven beépített, előretüzelő géppuska a törzs jobb oldalán, egy vagy két 7,7 vagy 7,5 mm-es forgatható géppuska a hátsó ülésben, hely egy 7,7, vagy 7,5 mm-es géppuska beépítésére a törzs alján, és 800 kg-os bombateher
- Hajtómű: egy 613 Le-s (382,5 kW) Renault 12Kb típusú, 12 hengeres V-motor