A Yokosuka B4Y1 háromüléses típust repülőgép-hordozóról bevethető torpedóvetőnek tervezték egy 1934-es kiírás alapján a Mitsubishi B2M2 repülőgép felváltására. Az 1935-ben elkészült 5 prototípust 205 darab sorozatgép követte, melyeket 1936 és 1938 között építettek, és 1936-tól kezdődően Type 96-ként állították szolgálatba.
Bár elsősorban repülőgép-hordozóról bevethető torpedóvetőként szerepelt, alkalmazták szárazföldi telepítésű bombázóként is a kínai-japán háborúban. A B4Y1-t 1940-ben a csapatoknál felváltotta a jobb teljesítményű és jóval modernebb Nakajima B5N, de kiképző- és szállítógépként szolgálatban maradt egészen 1943-ig. 1942 júniusában a Midway-i csata során a Hosho repülőgép-hordozón tartalékban még szolgált néhány Yokosuka B4Y1, ezen gépek egyike fényképezte le az égő Hiryu-t 1942. június 5-én. Összesen 205 darab készült belőle a gyártás beszüntetéséig.
TECHNIKAI ADATOK (Yokosuka B4Y1)
- Hossz: 10,15 m
- Magasság: 4,36 m
- Fesztávolság: 15,07 m
- Hatótáv: 1580 km
- Személyzet: 3 fő
- Csúcsmagasság: 6000 m
- Szerkezeti tömeg: 2000 kg (felszálló tömeg: 3600 kg)
- Csúcssebesség: 278 km/h
- Fegyverzet: egy 7.7 mm-es géppuska, 800 kg-os torpedó vagy 500 kg bombateher külső felfüggesztési pontokon
- Hajtómű: egy 840 Le-s (630 kW) teljesítményű Nakajima Hikari-2 kilenchengeres csillagmotor