A II. világháború alatt számszerűen a Humber volt a legjelentősebb brit páncélgépkocsi, mert ebből a típusból közel 5400 darab készült. A Humber, amely a háború előtti Guy kerekes könnyű harckocsin alapult, kezdetben csupán géppuskákkal volt felfegyverezve, így az ellenséges páncélosok messze nagyobb tűzerővel rendelkeztek nála.
A típust a későbbiekben erősebb fegyverzettel látták el, 1941-től először Észak-Afrikában vetették be, majd minden hadszíntéren, ahol a brit csapatok megfordultak. Volt egy különleges rádiós változata is, amit a csapatok "hátsó kapcsolat" (Rear Link) járműnek hívtak, amelyet csak fegyver-utánzatokkal szereltek fel. A másik változat géppuskáit különleges, erre a feladatra átalakított toronyban helyezték el. A Humber igen jól sze- repelt a brit erőknél, utóbb pedig számos közel-keleti állam hadserege még az 1960-as évek elején is szolgálatban tartotta. A Humber robusztus, megbízható jármű volt, amelyet viszonylag csöndes járású motorral szereltek fel.
TECHNIKAI ADATOK
- Méretek - hosszúság 4,58 m; szélesség 2,18 m; magasság 2,34 m
- Súly: 6850 kg
- Személyzet: 3 fő
- Fegyverzet: egy 15 mm-es nehézgéppuska; egy 7,92 mm-es párhuzamosított Besa géppuska
- Páncélzat: 14,5-30 mm
- Hatótáv: 402 km (úton)
- Motor: egy 90 LE (77 kW) teljesítményű hathengeres benzinmotor
- Teljesítmény: max. sebessége úton 72 km/h; gázlóképesség 0,60 m; lépcsőmászó képesség 0,533 m; árokáthidaló képesség 1,22 m