A II. világháború fegyverei, járművei

SdKfz. 122. Flammpanzer II lángszórós harckocsi

2017. október 25. - Habitus

1938-ban a német mérnökök egy újfajta futómű elrendezéssel próbálták a Pz.Kpfw II típus sebességét és mozgékonyságát növelni. Az addigi 5 helyett 4 nagyobb átmérőjű futógörgővel szerelték fel a típust. A cél az volt, hogy egy gyors felderítő páncélost fej- lesszenek ki a lovassági- és a könnyű hadosztályok számára.

flam2.jpg

Az Ausf. D és Ausf. E jelöléssel ellátott járművekből mindössze 43 példány készült a MAN gyáraiban 1938 májusa és 1939 augusztusa között. Az új futómű-rendszer azonban nem igazán váltotta be a hozzá fűzött reményeket: a jármű (országúti) sebessége 40-ről 55 km/h-ra nőtt ugyan, de terepjáró képessége jelentősen romlott – mint ahogy az a len- gyelországi hadjáratban be is bizonyosodott. A kudarcot vallott harckocsikat – miután 1940 márciusában kivonták a szolgálatból – Flammpanzer II Flamingo (SdKfz. 122) láng- szórós harckocsikká, valamint  Marder II (Sd.Kfz. 132) páncélvadászokká alakították át.

TECHNIKAI ADATOK (Flammpanzer II Flamingo/PzKpfw IIF)

  • Méretek - hosszúság 4,90 m; szélesség 2,37 m; magasság 1,86 mm
  • Súly: 12 000 kg
  • Személyzet: 3 fő
  • Fegyverzet: 2 x Flammenwerfer-Anlagen és egy 7,92 mm-es MG 34-es géppuska
  • Páncélzat: 5-35 mm
  • Hatótáv: 250 km
  • Sebesség: 55 km/ó (úton)
  • Motor: egy 140 LE-s hathengeres Maybach HL 62 TRM benzinmotor

*PzKpfw I és II könnyűharckocsi - részletesebben

A bejegyzés trackback címe:

https://2vilaghaborufegyverei.blog.hu/api/trackback/id/tr3013079010

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása