Az első sorozatban gyártott Pz.Kpfw. II Ausf. A 1935-ben jelent meg. A harckocsit traktor fedőnévvel álcázták, hogy ezzel is leplezzék a versaillesi békeszerződés korlátait felrúgó német újrafegyverkezést. Az első változat a MAN és a Daimler-Benz közös munkájának eredménye volt. Az Ausf. B, C, D, E és F változatokat egészen 1941-ig gyártották, az egyes változatok között a páncélzat vastagsága jelentette a legfontosabb különbséget.
Lengyelország és Franciaország lerohanásának idején a Pz. II alkotta a német páncélos- csapatok gerincét, hiszen akkor közel 1000 állt szolgálatban. A Szovjetunió 1941-es lerohanására azonban a típus már elavulttá vált, de rá alapozva tervezték meg a Luchs felderítő harckocsit. A típus egyéb alváltozatai közé tartozott egy úszóharckocsi, amelyet Nagy-Britannia inváziójára terveztek, valamint a Flammpanzer II. lángszórós harckocsi is. Mivel a típus gyártósora továbbra is rendelkezésre állt, az a döntés született, hogy a típus alvázát átépítik páncélvadásszá, amellyel a keleti fronton éppen kialakuló szovjet harcko- csifölényt kívánták ellensúlyozni. Így jött létre a Marder II. és a siG33 Pz.Kpfw II. néven ismertté váló harcjármű.
TECHNIKAI ADATOK (PzKpfw II. Ausf F)
- Méretek - hosszúság 4,82 m; szélesség 2,26 m; magasság 2,03 m
- Súly: 10 300 kg
- Személyzet: 3 fő
- Fegyverzet: egy 20 mm-es KwK 30-as (vagy KwK 38-as) gépágyú, 2 db 7,92 mm-es MG 34-es géppuska
- Páncélzat: 5-35 mm
- Hatótáv: 200 km
- Motor: 140 LE-s (104 kW) hathengeres Maybach benzinmotor
- Teljesítmény: maximális sebessége úton 45 km/h; gázlóképesség 0,85 m; lépcsőmászó képesség 0,42 m; árokáthidaló képesség 1,75 m
*PzKpfw I és II könnyűharckocsi - részletesebben