A LeO 451 a második világháborút megelőző időszakban a francia repülőgépipar legjobb bombázógépe volt. A jól sikerült, szép vonalú gép meggyőző erővel bizonyította, hogy lejárt a szögletes formájú, esetlen repülőgépek kora, amelyeket a '30-as években Fran- ciaországban terveztek és építettek.
A LeO 45. 01 jelű két prototípus 1937 januárjában repült először, a sorozatgépeket 1939 őszén állították csapatszolgálatba. A gyártás egészen Franciaország összeomlásáig zökkenőmentesen folyt, 580 repülőgép készült el. A csatákat átvészelt gépek tovább repültek; a bombázógépeket 12 személyes polgári utas-, illetve 17 személyes ejtőernyős- szállítógépekké alakították át, néhány még az ötvenes évek közepén is repült.
TECHNIKAI ADATOK (LeO 451B.4)
- Méretek: hossz 17,18 m; magasság 5,24 m; fesztáv 22,52 m
- Szerkezeti tömeg: 7815 kg
- Felszálló tömeg: 11 400 kg
- Személyzet: 4 fő
- Fegyverzet: egy 7,5 mm-es mereven beépített géppuska a törzs elején, egy 20 mm-es forgatható gépágyú a lövésztoronyban a törzs tetején, egy 7,5 mm-es gépágyú a toronyban a törzs alján és 2000 kg-os bombateher zárt bombatérben
- Hajtómű: két 1140 LE-s (850 kW) Gnome-Rhone 14N-48/49 típusú, 14 hengeres, kétsoros csillagmotor
- Hatótáv: 2300 km
- Teljesítmény: max. sebessége 495 km/h; csúcsmagasság 9000 m