Az NC.223 (korábban F.223) ötüléses, francia éjszakai nehézbombázó egy teljesen új típus volt, a- melynél azonban megtartották elődjének, a Farman F.222-esnek tervezési elveit, ezáltal a repülőgép az elavultság és a korszerűség keveréke lett. Az F.222-esből szárma- zott az új gép szintén négyszögletes törzse, de áramvonalasabbá vált a kettős függőleges vezérsík, amelynek többletellenállását kiegyenlítette a korszerű héjszerkezetű, a szárny- végeken dúccal merevített szárny.
Az F.223. 1.01 prototípus postagépnek készült, 1938 januárjában követte az NC.223.01 bombázógép prototípusa. Sorozatban nyolc vagy ennél több NC.223.3BN.5 bombázó- gépet gyártottak, amelyeket Franciaország német lerohanásakor állítottak szolgálatba. Később szállítógépekké alakították át őket.
TECHNIKAI ADATOK (NC.223.3BN.5)
- Méretek: hossz 22,06 m; magasság 5,08 m; fesztáv 33,56 m
- Szerkezeti tömeg: 10 550 kg
- Felszálló tömeg: 19 200 kg
- Személyzet: 5 fő
- Fegyverzet: egy 20 mm-es forgatható gépágyú a törzs alján lévő toronyban, egy 7,5 mm-es forgatható géppuska az orrban és 4200 kg-os bombateher zárt bombatérben
- Motor: négy 920 LE-s (686 kW) Hispano-Suiza 12Y-29 típusú, 12 hengeres V-motor
- Hatótáv: 2400 km
- Teljesítmény: max. sebessége 400 km/h; csúcsmagasság 8000 m