A Ki-15 nagysebességű felderítő- és futárgépet a japán szárazföldi hadsereg légiereje részére tervezték. 1936 májusában repült először, és első feltűnést 1937-ben keltette, amikor távolsági rekordrepülést hajtott végre London és Tachikawa között. A harmincas évek végén állították szolgálatba Ki- 15-I jellel, 640 Le-s Nakajima Ha-8 csillagmotorral.
Összesen 4115 repülőgépet gyártottak, az utolsó, Ki-15-II jelű sorozat gépeit már erősebb motorral; ennek alapján igényelt a japán haditengerészeti légierő 50 repülőgépet. A ren- delésből 20 gép C5M1 típusjellel, 875 Le-s Mitsubishi Zuisei 12 típusú csillagmotorral, 30 gép pedig C5M2 típusjellel és 940 Le-s Nakajima Sakae 12 mintájú csillagmotorral készült el. 1943-ban mind a szárazföldi hadsereg, mind a tengerészet gépeit másodvonalbeli szolgálatra vonták vissza, de a háború végéig alkalmazták a típust kamikaze bevetések- ben. Nem igazán ismert, de egy Babs volt az a gép, amely felfedezte a brit Prince of Wales-t és a Repulse-t, minek eredményeként a japánok elsüllyesztették azokat Szingapúrnál.
TECHNIKAI ADATOK (Ki-15-II)
- Méretek: hossz 8,53 m; magasság 3,34 m; fesztáv 12,02 m
- Szerkezeti tömeg: 1590 kg
- Felszálló tömeg: 2481 kg
- Személyzet: 2 fő
- Fegyverzet: egy 7,7 mm-es forgatható géppuska a pilótafülke hátsó részén
- Hajtómű: egy 900 LE-s (671 kW) Mitsubishi Ha-26-I (Army Type 99 Model 1) típusú, 14 hengeres, kétsoros csillagmotor
- Hatótáv: 1800 km
- Teljesítmény: max. sebessége 507 km/h; csúcsmagasság 8600 m