A Z.506 annak a Z.505 prototípusnak a továbbfejlesztése, amelyet postagépként szándé- koztak használni Olaszország és a kelet-afrikai olasz gyarmatok között. Az alaptípusból 20 darab 15 üléses polgári szállítógép készült, mielőtt a gyártósort átállították volna a Z.506B Airone változat készítésére, amelyet 1938-tól állítottak szolgálatba.
A Z.506B-ből 324 készült; amikor Olaszország belépett a II. világháborúba, 95 hidroplán állt hadrendben. A típust eleinte bombázó feladatkörben, de miután erősebb fegyverzet- tel szerelték fel, haditengerészeti felderítésre, hajókaraván-kísérésre és a tengeralattjáró elhárításban is alkalmazták. Néhány hidroplánt Z.506S típussá alakítottak át a légi-tenge- részeti mentőszolgálat számára. Jó néhány példány egészen 1959-ig repült.
TECHNIKAI ADATOK (Z.506B)
- Hossz: 19,25 m
- Magasság: 7,46 m
- Fesztávolság: 26,03 m
- Hatótáv: 2745 km
- Személyzet: 5 fő
- Csúcsmagasság: 8000 m
- Szerkezeti tömeg: 8300 kg (felszálló tömeg: 12 705 kg)
- Csúcssebesség: 350 km/ó
- Fegyverzet: egy 12,7 mm-es forgatható géppuska a törzs tetején lévő lövésztoronyban, egy 7,7 mm-es forgatható géppuska a törzs alján lévő géppuskaállásban, egy-egy 7,7 mm-es géppuska a törzs két oldalán és 1200 kg-os bombateher zárt bombatérben
- Hajtómű: három 750 Le-s (559 kW) Alfa Romeo 126 RC.34 típusú, kilenchengeres, egysoros csillagmotor