A II. világháború fegyverei, járművei

Messerschmitt Me-163 'Komet' elfogóvadász

2017. szeptember 21. - Habitus

A Me-163-ast a németek a szövetségesek egyre fokozódó légitámadásaira válaszul fej- lesztették ki.  Willi Messerschmitt már 1939 januárja óta dolgozott a rakétameghajtású Me-163-as modellen, s az utolsó simításokat végezte; a P-1065-ös vadászgépen, a későbbi Me 262-esen is. Az elfogó vadászgép 76 prototípusából a legelső 1941 augusztusában repült először, hátra nyilazott csupaszárny repülőgépként, ledobható futókerekekről indultak és kiengedhető csúszótalpakra szálltak le vele. 

me163.jpg

Hosszú és nehéz kísérletsorozat vezetett a Me 163B 1944 májusi korlátozott szolgálatba lépéséig. Körülbelül 300 Me 163B-1 repülőgép készült el, de csak mérsékelt sikerrel tevékenykedtek; a folyékony tüzelőanyaggal üzemelő rakétahajtómű ugyanis csak rövid ideig működött, és az – általában nem sima – leszálláskor gyakorta felrobbant.

TECHNIKAI ADATOK (Me 163B-1)

  • Hossz: 5,85 m
  • Magasság: 2,76 m
  • Fesztávolság: 9,33 m
  • Hatótáv: akciórádiusz 35,5 km
  • Személyzet: 1 fő
  • Csúcsmagasság: 12 500 m
  • Szerkezeti tömeg: 1908 kg (felszálló tömeg: 4310 kg)
  • Csúcssebesség: 955 km/h
  • Fegyverzet: kettő 20 mm-es vagy 30 mm-es MK 108 gépágyú a szárnytőben.
  • Hajtómű: egy 1700 kp-os (16,67 kN) Walter HWK 109-509A-1/2 típusú, folyékony üzemanyaggal működő rakétahajtómű

*Sugárhajtású gépek a világháborúban

A bejegyzés trackback címe:

https://2vilaghaborufegyverei.blog.hu/api/trackback/id/tr912882350

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása