1930-ban a francia gyalogság úgy határozott, hogy kifejleszt egy könnyű páncélozott járművet, amellyel kisebb lövegeket és aknavetőket vontathatnak. 1931-ben a Renault cég kapta a megbízást a Renault UE és a hozzá kifejlesztett Renult UK utánfutó gyártásá- ra. 1937-ben több konkurens közül a továbbfejlesztett Renault UE2 járművet választották ki a sorozatgyártásra. A két típusból összesen több mint ötezer darab készült, beleértve a Romániában licenc alapján gyártott példányokat is. Ezek a járművek az összes francia gyalogos hadosztály alapfelszereléséhez tartoztak.
A francia szolgálatban lévő Renault UE járművek többsége fegyvertelen volt. 1940-ben nagyjából 3000 darab UE és UE2 került németek kezére, akik a zsákmányolt példányokat sietve rendszeresítették; többféle célra alkalmazták, felszereltek géppuskákkal, páncél- törő lövegekkel és rakétavetőkkel. A kétszemélyes járművel 600 kg-os utánfutót tudtak vontatni, vagy 350 kg terhet szállítani a hátsó raktérben. A személyzet biztonsága érde- kében egy-egy félgömb alakú páncélozott tetőt („calottes”) szereltek a járműre.
TECHNIKAI ADATOK
- Méretek: hosszúság 2,95 m; szélesség 1,75 m; magasság 1,24 m
- Súly: 3300 kg;
- Személyzet: 2 fő
- Fegyverzet: alapváltozatnál nincs; az UE2 utolsó sorozatánál egy 7,5 mm-es géppuska
- Páncélzat: 9 mm
- Hatótáv: 125 km
- Motor: egy 38 LE-s Renault 85 négyhengeres benzinmotor
- Teljesítmény: max. sebessége úton 48 km/h