A Hadley Page gyár négymotoros, középszárnyas, osztott vezérsíkú gépének prototípusa 1939 őszén repült először. Csapatszolgálatba 1940 novemberében került Halifax Mk. I. néven (84 repülőgép, három altípusban); éjszakai támadásoknál és különleges feladatok- nál alkalmazták. Bár nem volt olyan közismert, mint az Avro Lancaster, a Halifax a Brit Királyi Légierő Bombázó-parancsnoksága második legnagyobb számban rendelkezésre álló éjszakai bombázójaként kivette részét a Németország ellen folyó légiháborúból.
Használták ejtőernyős-szállító és vitorlázógép-vontató feladatokra is. Az Mk.III. változatá- nak tekinthető Halifax B.Mk.VI 1944 októberében repült először. Mivel a délkelet-ázsiai hadszíntérre szánták, megnövelték a motorok teljesítményét, és nagyobb üzemanyag- tartályokat építettek a repülőgépbe. A Halifax-nak a II. világháború után is jelentek meg változatai, 1946-ig összesen 6176 darab készült belőle.
TECHNIKAI ADATOK (Halifax Mk.III.)
- Hossz: 21,74 m
- Magasság: 6,18 m
- Fesztávolság: 30,07 m
- Hatótáv: 3190 km
- Személyzet: 7 fő
- Csúcsmagasság: 7315 m
- tömeg: 19 278 kg (felszálló tömeg: 29 484 kg)
- Csúcssebesség: 451 km/h
- Fegyverzet: egy 0,303 hüvelykes, forgatható géppuska az orrban, négy 0,303 hüvelykes forgatható géppuska a törzs tetején levő toronyban, négy 0,303 hüvelykes géppuska a farokrész toronyában és 6577 kg-os bombateher
- Hajtómű: négy 1615 LE-s Bristol Hercules VI, 14 hengeres, kétsoros csillagmotor