A II. világháború fegyverei, járművei

Avro Lancaster nehézbombázó

2017. október 01. - Habitus

A II. világháborúban a RAF legsikeresebb és legünnepeltebb éjszakai bombázógépe a Lancaster volt, melyet a korábbi Manchesterből fejlesztették ki új, Rolls-Royce Merlin motorokkal. A gép 1941. január 9-én repült először, és 1942 elején lépett szolgálatba.

lancaster.jpg

A jól repülhető, robosztus gép mérsékelten jó teljesítményekkel, jó védelmi és támadó tűzerővel rendelkezett. A RAF számára a szállítások röviddel 1941 karácsonya után kez- dődtek; az első századot 1942 elején szerelték fel a típussal, és márciusban került sor első bevetésükre. Nagy-Britanniában a négymotoros Lancaster Mk. I.-ből végül több mint 3500 db-ot gyártottak. A Lancasterekkel Németország szívében is csapást tudtak mérni az ellenségre. Leghíresebb bevetéseik közé tartozott a 19 átalakított Lancaster B. Mk I. a Ruhr-vidéki gátrendszer elleni támadása, 1943. május 17-én, és a Tirpitz elsüllyesztése a következő évben. Bevetésenként 5%-os veszteségi arány ellenére "túlélőképessége" a régebbi Halifax típusokhoz képest sokkal jobb volt. A Lancaster különböző változataiból összesen 7 374 darab épült.

TECHNIKAI ADATOK (Lancaster Mk.I.)

  • Hossz: 21,18 m
  • Magasság: 6,25 m
  • Fesztávolság: 31,09 m
  • Hatótáv: 2760 km
  • Személyzet: 7 fő
  • Csúcsmagasság: 5790 m
  • Szerk. tömeg: 16 783 kg (felszálló tömeg: 29 484 kg)
  • Csúcssebesség: 463 km/h
  • Fegyverzet: két 0,303 hüvelykes forgatható géppuska az orrlövész tornyában, két 0,303 hüvelykes forgatható géppuska a toronyban felül a törzsön, négy 0,303 hüvelykes forgatható géppuska a faroklövész tornyában, hely egy 0,303 hüvelykes géppuskának a toronyban a törzs alján és 8163 kg bomba zárt bombatérben.
  • Hajtómű: négy 1640 LE-s Rolls-Royce Merlin XX - 22 vagy 24 - 12 hengeres V-motor

A bejegyzés trackback címe:

https://2vilaghaborufegyverei.blog.hu/api/trackback/id/tr1112915407

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása