A Caproni leányvállalata, a Reggiane 1938-ban készítette el annak az egymotoros, együlé- ses, alsószárnyas, repülőgépnek a prototípusát, mely kísérteties hasonlóságot mutatott az amerikai Seversky P-35-ös modellel, ami nem volt véletlen. Ugyanis Seversky gyárában dolgozott két olasz tervező is, A. Alessio és A. Longhi, akik lemásolták a gépet, és 1938 kö- rül visszatértek a Reggiane céghez, ahol megépítették az olasz változatot – a Re 2000-et – mint hazai tervezésű gépet.
A jó manőverező képességekkel rendelkező Falco-k többségét svéd és magyar megren- delésre gyártották, de Olaszországban is hadrendbe állt, nemcsak mint vadász, hanem vadászbombázóként, illetve repülőgép-hordozón állomásozó vadászgépként is. A Magyar Légierő által megvásárolt és átépített Re 2000-esek ’Héja’ néven kerültek alkalmazásra a keleti fronton.
TECHNIKAI ADATOK (Reggiane Re 2000-I.)
- Hossz: 7,47 m
- Magasság: 3,25 m
- Fesztávolság: 11,01 m
- Hatótáv: 800-1200 km
- Személyzet: 1 fő
- Csúcsmagasság: 10 800 m
- Szerkezeti tömeg: 2090 kg (felszálló tömeg: 2851 kg)
- Csúcssebesség: 485 km/h
- Fegyverzet: előre tüzelő Breda típusú 12,7 mm-es ikergéppuska, 2 db 50 kg-os bomba a szárnyak alatt.
- Hajtómű: egy 1000 LE-s Piaggio P.XI.RC 40 léghűtéses 14 hengeres kettős csillagmotor.