A német repülőgépipar egyik legfigyelemreméltóbb gépe a Storch volt. Tervezőjét különösen érdekelték a STOL (rövid fel- és leszállópályát igénylő) repülőgépek. A nagy fesztávolságú, merevített szárnyas, hosszú, merev futóműves gép 65 méteres gurulás után elemelkedett, leszállásához pedig csak 20 méternyi sáv kellett, és 40 km/óra sebes- séggel is jól vezethető maradt. Ezt használták ki pl. Mussolini kiszabadításánál.
A Fi-156 egy katonai mentő- és futárgépet igénylő, 1935-ös kiírás nyomán született. 1936 nyarán repült először, és 1937-ben állították csapatszolgálatba. A fő változat, a Fi-156A je- lű fegyvertelen volt, de a Fi-156C már négy fegyveres alváltozatban készült. A Fi-156D két alváltozata légimentőgép volt. A háború alatt 2549 darabot gyártottak. Magyarország 1941 és 1945 között összesen 36 gépet vásárolt, és használt felderítő- és futárgépként.
TECHNIKAI ADATOK: (Fi 156C-1)
- Hossz: 9,91 m
- Magasság: 3,06 m
- Fesztávolság: 14,25 m
- Hatótáv: 1050 km
- Személyzet: 1 fő (+2 utas)
- Csúcsmagasság: 5200 m
- Szerkezeti tömeg: 935 kg (felszálló tömeg: 1320 kg)
- Csúcssebesség: 175 km/ó
- Fegyverzet: 1 db 7,92 mm-es MG15 géppuska
- Hajtómű: 1 db 8 hengeres Argus As 10C-3, 240 LE