Az 1916-ban szolgálatba állított Bretagne osztályú Lorraine az első világháborúban testvérhajóival együtt a Földközi-tengeren szolgált. A huszas-harmincas években többször korszerűsítették, ezek során megerősítették a fegyverzetét, kicserélték a hajtóművét, illetve módosították a felépítményét. A legradikálisabb átalakításon az 1934/35-ös átépítéskor esett át, ekkor leszerelték középső lövegtornyát, helyére re- pülőgéphangárt és katapultot telepítettek.
A II. világháború első hónapjaiban a francia hadihajók egyik különösen fontos feladata volt az ország aranytartalékának biztonságba helyezése. 1940 tavaszáig több ilyen útra is sor került, melyek során a Bretagne és a Lorraine, valamint több cirkáló, a francia Nemzeti Bank aranytartalékát szállította a Bermudákra, és a kanadai Halifax kikötőjébe.
Ezt követően számos más francia hajóval együtt Alexandriába vezényelték, és az olasz hadüzenet után brit hadihajókkal közösen részt vett a líbiai Bardia kikötőjének – nem túl eredményes – bombázásában. A francia kapituláció után az angolok internálták, majd csatlakozott a Szabad Francia erőkhöz. 1943-ban előbb a dél-afrikai Cape Townban és Oranban kiképzési feladatokat teljesített, ill. felújításon esett át. 1944 augusztusában Franciaország déli partjainál teljesített harci feladatokat. 1953-ban kivonták a szolgálat- ból, és 1954-ben leselejtezték. Testvérhajói: Bretagne, Provence.
TECHNIKAI ADATOK
- Vízrebocsátás: 1913 (1935)
- Vízkiszorítás: 23 930 t (üresen) 26 020 tonna (harckészen)
- Méretek: hossz: 166 m - szélesség: 27 m - merülés: 9,8 m
- Sebesség: 21,5 csomó (39,8 km/h)
- Személyzet: 1193 fő
- Hajtómű: 4 hajócsavar, 2 redukciós turbina - 43 000 LE
- Hatótávolság: 8 704 km (10 csomós sebességgel)
- Fegyverzet: 8 db 340 mm-es (13,4"/45) löveg, 14 db 138,8 mm-es löveg és 8 db 75 mm-es ágyú
- Páncélzat: övpáncél 180-270 mm, lövegtornyok 250-340 mm, fedélzet: 40 mm