A brit katonák által, a jármű szószék formájú elülső géppuska tornya miatt Priest (lelkész) néven gúnyolt M7 eredete egy amerikai kísérletsorozatig nyúlt vissza, ahol féllánctalpas járműveket szereltek fel tarackokkal. A kísérletek bebizonyították, hogy tisztán lánctalpas hordozó járműre van szükség, ezért az M3 közepes harckocsit ala- kították át erre a feladatra.
A britek rengeteg M7-est kaptak, amelyeket először 1942-ben a második El Alamein-i csa- tában vetettek be, ahol a Bishop-okat váltották fel. Népszerűségét mi sem jelzi jobban, mint hogy a brit hadsereg az első bevetésétől számított egyéves időszakon belül több mint 5500 példányra adott megrendelést. A típus egyetlen komoly hátránya, hogy tarack- ja nem volt rendszeresítve a brit hadseregben, ezért külön lőszerutánpótlást kellett hozzá biztosítani. Végigharcolta a II. világháborút, és páncélozott csapatszállító járművé átala- kítva még jóval a háborút követően is szolgálatban tartották.
TECHNIKAI ADATOK
- Méretek - hosszúság 6,04 m; szélesség 2,84 m; magasság 2,54 mm
- Súly: 22 527 kg
- Személyzet: 5 fő
- Fegyverzet: egy 105 mm-es tarack; egy 12,7 mm-es légvédelmi géppuska
- Páncélzat: 25,4 mm
- Hatótáv: 201 km (úton)
- Motor: egy 375 LE-s (279,6 kW) kilenchengeres Continental csillag benzinmotor
- Teljesítmény: max. sebessége úton 41,8 km/h; gázlóképesség 1,21 m; lépcsőmászó képesség 0,61 m; árokáthidaló képesség 1,91 m